mandag 5. oktober 2009

Feliz cumpleaños Mami

Etter bare litt over 1 mnd. i dette landet, har jeg allerede deltatt i 4 bursdager og 3 begravelser... Både feiringene av bursdager og begravelser er helt annerledes her. Sistnevnte skal jeg komme tilbake til senere.

08.09 fylte mi mama, Mary, år - og det startet som en helt vanlig dag. Jeg gikk på skolen og kom hjem til varm lunsj, gratulerte henne med dagen og nada mas. På bordet sto en nydelig bukett fra Federico, med et kort tildelt "kvinnen i mitt liv som fortjener det mest".



Federico kom sent hjem fra jobb og tok med Mary ut. Mens de var borte blåste vi opp ballonger, bakte kake og dekte bordet. Det ble kakespising og dansing resten av kvelden.



Dominikanere kjøper alltid kaker til bursdager. De smaker alltid likt, og halvparten av kaken er glasur. Kaken ser nesten ut som plast og virker helt perfekt.
...det er nok mest for syns skyld er - for smaken er det heller verre med, hehe. Det er mye spennende og godt å smake på i Dominikanske, men dominikanere kan IKKE bake.



La familia!

2 kommentarer:

  1. Oi, for en vakker bukett!!
    ...både den av blomster og mennesker ;o)
    Leser til øyet blir stort og vått her - spennende å høre om opplevelsene og erfaringene du allerede har fått, etter bare litt over en måned.

    Gleder meg til fortsettelsen!

    *mange høstkalde klæmma*

    mamma'n din

    PS! I morges var det skikkelig is på veiene og rimfrost over alt...vinteren nærmer seg med stormskritt - det er meldt snø før helga!

    SvarSlett
  2. Nei, søtsaker e ikkje akkurat godt i sånne land... huske enda den kunstige sjokoladesmaken i Thailand..... blææææh.
    Morsomt å få med sæ både markeringe av glede og sorg ;o) Klæmma fra tante!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese mine små notater! Veldig hyggelig om du også legger igjen spor etter deg her!